Skip to main content

SBA (Stichting Bedrijfsfonds Apotheken) heeft gekozen voor het workforce management systeem tamigo. Hiermee kunnen 2.000 apotheken eenvoudig personeel plannen en vrije dagen registreren. De workforce management software brengt nieuwe functies voor SBA, waaronder een koppeling met een salarispakket.

We zijn in gesprek gegaan met Louwrien Buisman, directrice van de Stichting Bedrijfsfonds Apotheken, om meer te weten te komen over de keuze, haar verwachtingen en het advies voor het selecteren van een workforce management tool.

De voorwaarden van SBA voor een workforce management systeem

De stichting, die zowel door werkgevers- als werknemersbonden is opgericht, draagt zorg voor de cao-overeenkomsten voor apotheken. Met het oog op de arbeidswetgeving en de cao was SBA op zoek naar een betrouwbare partner die de cao optimaal kon vertalen naar het personeelsmanagement systeem. Bovendien was het van belang een eenvoudiger en universeel proces te creëren voor het maken van roosters, aangezien er nu verschillende systemen worden gebruikt.

“Voor ons zijn zaken als het verwerken van de cao in het planning systeem echt een voorwaarde.”

Waarom koos SBA voor de planning app tamigo?

Na een grondig selectieproces is gekozen voor tamigo vanwege de directe aanpak en de geboden oplossingen voor de complexiteit van de cao. De WFM-software zal taken als personeelsplanning en verlofregistratie vereenvoudigen, waarbij rekening wordt gehouden met de cao-eisen en wet- en regelgeving van apotheken.

De kennis en bestaansrecht van tamigo droegen bij aan de beslissing. Met deze handige personeelsplanning app voor personeelsplanning wordt bovendien de band tussen apothekers en hun personeel versterkt.

 

“Ik vind het heel fijn om met een partij te werken die de ambitie heeft om meteen in beweging te komen en samen problemen op te lossen. tamigo komt hierin als een prettige, sterke partij naar voren.”

Wat houdt deze samenwerking in?

We kijken uit naar een langdurige samenwerking op het gebied van strategische personeelsplanning. Louwrien geeft aan dat SBA de eerstelijns support beheert en tamigo als tweedelijns support ingeschakeld wordt waar nodig. Daarnaast verzorgd tamigo de trainingen aan de apotheken om ze op weg te helpen in het gebruik van het systeem. Zo wordt SBA optimaal ondersteund.

“tamigo is een zeer waardevolle partij, niet alleen vanwege het bewezen systeem, maar ook vanwege het contact via de helpdesk.”

SBA kiest tamigo voor workforce management -de samenwerking

Wanneer beschouwt de SBA dit project als succesvol?

Het zal succesvol zijn als we zoveel mogelijk apotheken op tamigo overzetten. Daarbij is het mooi als apotheken ontdekken dat ze nog veel meer functies in de mobiele app hebben die waardevol kunnen zijn voor hun bedrijf. We hopen alle apotheken te mogen verwelkomen in de workforce planning software.

De interessante functies binnen tamigo voor SBA

Wat de grootste verandering voor apotheken zal zijn, is dat ze gemakkelijk een goede personeelsplanning kunnen maken met tamigo. Medewerkers krijgen een duidelijk overzicht wie, wanneer en waar zijn ingeroosterd. Het is ook eenvoudig om binnen het dienstrooster te schuiven als iemand ziek is.

“Ik denk dat het allerfijnste is dat je in tamigo makkelijk kan roosteren.”

Hoe kies je een goede software voor personeelsplanning?

Voordat je begint, is het goed om inzicht te hebben in de bedrijfsstructuur van de organisatie. De reden hiervoor is dat elke partij doorgaans zijn eigen manier van plannen heeft.

Bij veel bedrijven is er een centraal team dat zich bezighoudt met het HR-beleid; bij SBA is dit echter niet het geval. Elke apotheek regelt zijn personeelszaken zelfstandig. Het is dus belangrijk om op de hoogte te zijn van de structuur van het bedrijf en na te gaan wat nodig is en wat niet.

 

“Het is goed om vooraf na te denken over de bedrijfsstructuur en te weten wat er nodig is en wat niet”

Benieuwd wat tamigo voor jouw organisatie kan betekenen?

Leave a Reply